Gyakran Ismételt Kérdések

Miből áll a közös költség?

Mire költjük?

Üzemelési költségek:

Áram díj                    - Víz díj                       - Takarítás    

 - Fűtéskarbantartás   Liftkarbantartás        

Épület biztosítás        - Rovarirtás

- Kisebb javítások költsége (pl.: zárcsere, üvegezés)

Igazgatási költség (irodafentartás, bankköltség,  stb)

Felújítási alap:

- Nagyobb értékű korszerűsítés, javítás

(pl.: hőszigetelés, csővezetékek cseréje, liftvezérlés,            szellőztetés fejlesztése, kaputelefon, stb.)

- Lakástakarékpénztár                    - Hiteltörlesztés

 Mire terjed ki a biztosítás?

Épületeink úgynevezett tömbház biztosítással rendelkeznek. 

A tömbbiztosítás csak a közös tulajdonban levő részekre és az épület fő szerkezeti elemeire vonatkozik.


Fontos! 

Nem vonatkozik a lakásban lévő ingóságokra (pl.: TV, bútorok, ékszer, stb.) és a balesetek biztosítására sem. 

Az ingóság, a baleset ill. a felelősség biztosítás megkötése minden esetben a lakó saját döntési körébe tartozik. Káresemény esetén minden esetben vegye fel a kapcsolatot a Lakásszövetkezettel! 

Meghibásodást, kárt hogyan és hova kell bejelenteni?

A közös tulajdonú épületrészeket érintő meghibásodásokat (pl.: liftmegállás, vízszivárgás, stb.) munkanapokon, ügyfélfogadási időben személyesen a Lakásszövetkezet irodájában, vagy a 06-72-483-121 számon, ügyfélfogadási időn túl pedig online felületünkön tudják bejelenteni.

Akut probléma esetén (pl.: csőtörés) érdemes előbb egy szakemberhez fordulni a további károk megelőzése érdekében.

A lépcsőház egyéb dolgaival kihez fordulhatok?

Elvileg minden lépcsőház rendelkezik ún. "küldöttel" akit valamelyik közgyűlésen (lakógyűlés) választottak a lakók maguk közül. 

A "küldött" közvetlen kapcsolatban áll a Szövetkezettel így a lakóközösséget érintő dolgokkal gyakran elég ezzel a személlyel kapcsolatot tartani.

Tulajdonosváltáskor mit kell tenni?

Tulajdonosváltás esetén javasoljuk, hogy a két fél együtt keresse fel a Lakásszövetkezet irodáját a teendők és a naprakész fizetési állapot egyeztetése érdekében. 
Az új tulajdonos hozza magával az "Adás - vételi szerződést" vagy annak egy másolatát.
Az új tulajdonosnak ki kell tölteni a "Belépési nyilatkozatot", majd ezután kerül sor a lakás az új tulajdonos nevére történő nyilvántartásba vételére.

A hibás liftet mennyi időn belül javítják?

A karbantartásra szerződött cégek (Schindler Hungária Kft. és Mikrolift Kft.)  a hibaelhárítást és javítást 24 órán belül megkezdik hétvégén is.

Fontos, hogy a leállás és javítás időtartama a meghibásodás fokától és mértékétől függ! Ez lehet egy óra (pl.: nyomógomb javítás), de akár több napot is igénybe vehet (pl.: mágnesfék cseréje). 

A liftjeink 40 évesek. Nincs mindig minden alkatrész raktáron ezért nagyon ritkán, de előfordulhat hosszabb leállás.

A távfűtés díját hogyan számolják?

Az ingatlanban felszerelt Techem rádió technológiás mérőeszköz elküldi a fogyasztási adatait az épületben található központi adatgyűjtő egységnek. Ez azután összegyűjti, majd automatikusan és titkosítva a Techem adatközpontjába küldi a leolvasott értékeket. A Fűtőerőmű ezen adatok alapján számlázza ki az aktuális fűtési hődíjat.

Szemétszállítás
A hulladék elszállítás díj (szemétdíj) nem része a közös költségnek! 

A lakásokra előírt szemétdíjat a DÉL-KOM Kft. számlázza ki a tulajdonosoknak.